"/>
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Γιώργο Πογιατζή

Ο Γιώργος Πογιατζής, με την αφετηρία της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, αναλαμβάνει τα καθήκοντά του ως καθηγητής στον κλάδο Εγκληματολογίας του Alexander College/University of the West of England. Έχοντας στο ενεργητικό του σπουδαίες συνεργασίες και ένα αξιοζήλευτο βιογραφικό, μιλά για τη νέα επαγγελματική του συνεργασία καθώς και για τους στόχους που θα ήθελε να υλοποιήσει ως ακαδημαϊκός.

Για το Γιώργο Πογιατζή δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις εφόσον έχει πλέον εδραιώσει τη θέση του στο χώρο της Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας στο νησί μας. Επαγγελματικά αποτέλεσε μέλος της ομάδας Υποστήριξης του Newcastle  UnitedFootballClub, εργάστηκε ως Ψυχολόγος στην Ανοικτή Θεραπευτική Κοινότητα «Η ΤΟΛΜΗ» Λεμεσού, διετέλεσε Μεταπτυχιακός Συνεργάτης – Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στα Τμήματα Ψυχολογίας και Νομικής, ενώ τα τελευταία χρόνια διατηρεί Ιδιωτικό Γραφείο ως Επαγγελματίας Σχολικός Ψυχολόγος και Παιδοψυχολόγος και είναι επίσης Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Παγκύπριου Συλλόγου Ψυχολόγων. Οι γνώσεις του και οι εμπειρίες του είναι σίγουρα απαραίτητες, αλλά και πολύτιμες για όσους επιλέξουν να φοιτήσουν στον κλάδο Εγκληματολογίας του University of the West of England στο Alexander College.

Είστε πλέον μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας του Alexander College/UWE. Τί στόχους θέσατε με την έναρξη αυτής της συνεργασίας;

Έχοντας υπόψιν το υψηλό επίπεδο του University of the West of England, αλλά και τις απαιτήσεις του Alexander College, οι προσωπικοί μου στόχοι δεν θα μπορούσαν να αποκλίνουν από το γενικό πλαίσιο αριστείας και γνώσης των εκπαιδευτικών αυτών ιδρυμάτων. Σε προσωπικό επίπεδο, η ενίσχυση των ικανοτήτων του κάθε φοιτητή ξεχωριστά, αλλά και η εποικοδομητική συνεργασία με τους συναδέλφους, αποτελούν τις προτεραιότητες μου.  Ο γενικότερος στόχος είναι να μπορέσω να συνδυάσω την πρακτική εμπειρία των πολυπαραγωντικών απαιτήσεων και υποχρεώσεων του χώρου με την ακαδημαϊκή θεωρία και την επιστημονικότητα. Πάντοτε, όμως, υπάρχουν μεγάλοι – σταθεροί και μικροί στόχοι, οι οποίοι μεταβάλλονται και προσαρμόζονται ανάλογα με τις περιστάσεις και  τις ιδιαίτερες ανάγκες όπως αυτές διαμορφώνονται από την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Γιατί επιλέξατε το Alexander College να αποτελέσει μέρος της ακαδημαϊκής σας καριέρας;

Αν αναλογιστούμε τη σκληρή δουλειά που έγινε τα τελευταία χρόνια, έτσι ώστε το Alexander College να είναι πρωταγωνιστής στο χώρο του, αποτελεί ιδιαίτερο προνόμιο για ένα επαγγελματία να συνεργάζεται μαζί του. Το πτυχίο της Εγκληματολογίας αποτελείται από ένα πρόγραμμα που δίνει από τη μια στο φοιτητή τη δυνατότητα να χτίσει πάνω σε στέρεες βάσεις, αλλά για τον ακαδημαϊκό είναι μια πρόκληση για να παραμένει στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε ένα τόσο γρήγορα μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Πιστεύω πως, η συνύπαρξη εντός του χώρου του Alexander College ατόμων με διαφορετικό φιλοσοφικό υπόβαθρο και επαγγελματική κατάρτιση, συντελούν στη δημιουργία μιας ομάδας ανθρώπων που δεν έχουν μόνο αποκλειστικό στόχο την παροχή πληροφοριών και στείρας γνώσης στους φοιτητές, αλλά παράλληλα και την καλλιέργεια ενός τρόπου αναλυτικής σκέψης και διεύρυνσης του πνεύματός τους.

Ποιό είναι το ερευνητικό σας αντικείμενο και τί θα διδάξετε ως καθηγητής του UWE στο Alexander College;

Ο χώρος στον οποίο ανήκω, είναι αυτός της εφαρμοσμένης επιστήμης της ψυχολογίας. Δουλεύω ιδιωτικά με παιδιά, οικογένειες και οργανωμένα σύνολα (π.χ. σχολεία), σε θέματα ανάλυσης, αξιολόγησης, διερεύνησης και παρέμβασης, αναφορικά με τις διάφορες δυσκολίες στους μαθησιακούς, συναισθηματικούς και συμπεριφορικούς άξονες. Με τους δευτεροετείς θα δουλέψουμε μαζί στα μαθήματα CriminologicalResearchandInvestigation, το οποίο αποτελεί εισαγωγή στις ερευνητικές μεθόδους, με σκοπό την κατανόηση του τρόπου διεξαγωγής μιας έρευνας και στο Drugs, Crime and Society, όπου θα παρουσιαστούν τα σημαντικά ζητήματα και αντιπαραθέσεις από τον κόσμο των ναρκωτικών. Ενώ με τους τριτοετείς, θα δουλέψουμε το Childhood Disorder/Disordered Childhood, στο οποίο θα ασχοληθούμε με τις διαφορετικές επιδράσεις των διαταραχών της παιδικής ηλικίας σε συνάρτηση με τους κοινωνικούς και οικογενειακούς παράγοντες.

Σε ποιό στάδιο πιστεύετε ότι βρίσκεται ο κλάδος Εγκληματολογίας στην Κύπρο;

Θεωρώ πως έχουν γίνει τεράστια άλματα, από ανθρώπους του χώρου, αλλά κυρίως από νέους επιστήμονες που φέρνουν αλλαγές και καινοτομίες. Οι βάσεις έχουν τεθεί για να εξελιχθούμε σαν κοινότητα και να διαδραματίσουμε πραγματικό ρόλο για ένα καλύτερο αύριο. Η κάθε νέα γενιά επιστημόνων φέρνει κάτι καινούριο, ενώ το σύστημα και η κοινωνία πρέπει να το κατανοήσει για να το αποδεχθεί. Εμείς, από την άλλη, οφείλουμε να παρέχουμε όλα εκείνα, έτσι ώστε οι νέοι άνθρωποι με καινούριες ιδέες να ενταχθούν αρμονικά και να φέρουν την πολυπόθητη εξέλιξη σε ένα χώρο που βρίσκεται σε μια νηπιακή αναπτυξιακή φάση.

Το γεγονός ότι ο κλάδος Εγκληματολογίας δεν έχει ακόμα κορεστεί στην Κύπρο είναι βέβαια θετικό. Τι θα συμβουλεύατε τους νέους απόφοιτους ;

Ανεξαρτήτως κορεσμού ή όχι του κλάδου, πιστεύω πως ένα άτομο το οποίο έχει ξεκάθαρους στόχους, έχει σπουδάσει αυτό που αγαπά, και ξέρει τι θέλει, δεν θα μπορεί παρά να είναι από τους καλύτερους του χώρου του. Η κινητήριος δύναμη για να πετύχει κάποιος βρίσκεται τόσο στα ακαδημαϊκά του προσόντα όσο και στην προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του. Η αξιοποίηση της κάθε ευκαιρίας, η σωστή αντιμετώπιση και προσαρμοστική του ικανότητα θα τον θέσουν σε ηγετικό ρόλο, σε όποιο τομέα/κλάδο επιλέξει. Ο λόγος είναι απλός: αν υπάρχουν οι πιο πάνω προϋποθέσεις, τότε διαφοροποιείς τον εαυτό σου από τους άλλους, ενισχύοντας τη θέση σου.

Τι προσδοκίες έχετε από τους φοιτητές σας;

Η εργατικότητα, και επένδυση στην ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία είναι απαραίτητη. Θα ήθελα να αξιοποιήσουν το μέγιστο των προσφερόμενων υπηρεσιών και δυνατοτήτων για την ευρύτερη κατανόηση ενός τρόπου σκέψης, που θα τους συνοδεύει για μια ζωή. Αναμένω ζωηρό ενδιαφέρον και πρωτοβουλίες, πέραν των στενών ακαδημαϊκών τους υποχρεώσεων, καθώς αυτά θα τους διαφοροποιήσουν και θα τους δώσουν το ιδιαίτερο προσωπικό τους στίγμα στην περεταίρω επαγγελματική τους ανάπτυξη.